Posouzení průřezů pro nesymetrické spřažené ocelové průřezy
V případě vnějších nosníků u nosníkových mostů je často nutné mostovku modelovat asymetricky. Předchozí verze však nepodporovaly návrh takových asymetrických průřezů v automatickém návrhu průřezů.
Počínaje touto verzí nyní nástroj Steel Composite Design podporuje asymetrické spřažené průřezy (typ 2), a to kromě dříve podporovaných symetrických průřezů. K dispozici jsou posudky průřezu typu 2 pro ocelové I-girders, Tub girders a Box girders.
Podporované návrhové normy jsou Eurokód 4 a AASHTO LRFD.
Zohlednění dotykové plochy kola do výpočtu pohyblivého zatížení
Dotykovou plochu kola lze nyní použít během analýzy pohyblivého zatížení nejen pro vozidla AASHTO LRFD (jako v předchozích verzích), ale také pro vozidla definovaná v normách Eurocode, BS a novozélandských normách.
Aplikací plošných zatížení namísto koncentrovaných kolových zatížení lze výrazně snížit výsledné návrhové síly na deskové prvky, což vede k realističtějším a optimalizovanějším výsledkům analýzy. Toto vylepšení zlepšuje přesnost modelování, zejména u mostovek a desek, kde je kritické lokální rozložení napětí.
Komplexní tabulka ztrát kabelů
V předchozích verzích si uživatelé mohli zobrazit výsledky ztrát kabelů pouze pro jednu skupinu kabelů a jednu fázi výstavby najednou. Nyní tabulka výsledků podporuje vícenásobný výběr skupin kabelů i fází výstavby, což uživatelům umožňuje prohlížet více výsledků současně.
Přínosem je zjednodušený proces kontroly a porovnání ztrát kabelů v různých skupinách a fázích, kdy jsou výsledky pro všechny vybrané položky zobrazeny společně v jedné integrovné tabulce.
Přímé propojení s midas CAD
Pro zadání obecných průřezů je možné použít plugin SPC (Sectional Property Calculator) přímo v midas CAD, který je nyní v nové verzi přímo propojen přes API s midas Civil NX. Díky tomu lze vytvořené průřezy přímo načíst do výpočtového modelu bez nutnosti ručního vkládání přes .sec soubory.
Snadnou a rychlou práci s midas CAD můžete vidět na videu níže.